Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Rabu, 18 November 2009

Ketabahan Rasul Allah.....

















Dengan Nama Allah SWT....




Dari Anas ra bahawa Rasulullah saaw bersabda, "Sungguh aku telah mengalami kesusahan dan penderitaan sepanjang masa berdakwah di jalan Allah yang tidak dialami oleh sesiapapun selain aku. Aku juga telah mengalami ketakutan sepanjang masa berdakwah di jalan Allah yang tidak dialami oleh sesiapapun selain aku. Pernah disuatu masa selama sebulan penuh secara terus menerus aku dan Bilal ra tidak memperolehi makanan yang bernyawa kecuali (hanya sedikit) yang dikempit di bawah ketiak Bilal ra."


Hadis Riwayat Ahmad.



Demikian disebutkan dalam kitab al Bidayah jilid III halaman 47. Diriwayatkan pula oleh Tirmidzi dan Ibnu Hibban dalam shahihnya. Tirmidzi berkata, "Ini hadits hasan shahih." Demikian disebutkan dalam kitab at Targhib jilid V halaman 159. Juga oleh Ibnu Majah dan Abu Nu'aim.



Maha Suci Allah SWT......!

2 ulasan:

  1. kesusahan nabi lagi susah berbanding dengan kesusahan manusia

    BalasPadam
  2. Salam Kaito,

    Benarlah kata engkau, Nabi bukan saja menyusahkan dirinya di dunia, malah di akhirat juga Nabi sanggup bersusahpayah untuk selamatkan umatnya dari terkena azab Api Neraka.. Maka hendaklah kita sentiasa berSALAWAT terhadap baginda.. Lagi pun sekali kita bersalawat, Allah SWT akan beri kita SEPULUH kebaikan di dunia ini.. Wassalam.

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails