Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Selasa, 8 November 2011

Jika Engkau Merasa Lemah...


Dengan Nama Allah SWT...


Salam Alaikum,


Wahai saudara2ku yang dimuliakan,


Jika engkau merasa lemah,

itu adalah satu bentuk pengakuan yang jujur.Yang demikian adalah kerana kita adalah makhluk yang lemah. Hanya Allah SWT saja yang Maha Kuat dan yang berhak memberi kekuatan kepada orang2 yang dikehendakiNya.Sebagaimana gelombang radio, tv atau isyarat sebuah telepon bimbit yang dipancarkan dari satu antena ke segenap penjuru, maka tidak ada seorang pun yang dapat merubah bentuknya menjadi sesuatu yang dapat didengar, dilihat atau dirasa kecuali dengan memiliki radio, tv atau telepon bimbit tersebut.Tiadalah bezanya hal itu dengan keadaan jazbah atau semangat yang Allah SWT pancarkan ke segenap jiwa manusia untuk mengamalkan agama. Akan tetapi tidak seorang pun yang dapat menangkap untuk dirinya, kecuali dia yang memiliki petunjukNya. Dan petunjuk tersebut adalah yakin akan janji2 Allah SWT dan rasulNya yang terangkum dalam fadhilah2 amal.

Untuk mendapatkan Keyakinan perlu ada gerak kerja dijalankan! Yakni suatu usaha kearah itu..

Tanpa usaha, yakin tak akan datang. Menyampai ulangkan kebaikan2 yang kita dengar atau yang kita baca dari ta'alim, bayan dan mudzakarah adalah usaha yang dapat menumbuhkan keyakinan kita. Dan keyakinan akan timbul dalam hati apabila kita mengoptimalkan penggunaan mata,telinga, lisan dan fikir kita untuk maksud itu.



Maka, jika engkau merasa Lemah... Yakinlah bahawa Allah SWT tidak sekali2 memungkiri JANJI2Nya..


Maha Suci Allah SWT.


Wallahu a'lam.
**^^** **^^** **^^** **^^**   Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, sila tinggalkan jejak kalian di sini, agar dapat aku membalas kunjungan dan berterimakasih seadanya diatas kesudian kalian bertandang di teratak hamba ini..

4 ulasan:

  1. SALAM,
    ALLAH MENCIPTA KITA. SEMESTINYA KITA HENDAKLAH MENGHAMBAKAN DIRI KEPADANYA.KITA DEKATI DAN KITA SANDARKAN DIRI KEPADA ALLAH. INSYALLAH ALLAH TIDAK AKAN MEMBIARKAN KITA.

    BalasPadam
  2. Wassalam @luahfikiran, benar. Kita hendaklah menjadi hamba yang sentiasa bersyukur. terimakasih kerana sudi berkongsi ilmu..

    BalasPadam
  3. saya yang cakap pon masih tak yakin lagi.. amal pon tak dapat tarikh khazanah Allah.. doakan saya tuan

    BalasPadam
  4. Assalam @Hidayatullah, saya pun begitu juga. Sama2lah kita berdoa agar Allah SWT masukkan YAKIN dalam jiwa kita ini dan seterusnya dapat amal segala perintahNya..

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails