Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Selasa, 19 Julai 2011

Berjuang dengan Ancaman?? atau dengan Kasih Sayang..


Assalamu Alaikum,

Saudara2ku sekalian yang diRahmati Allah SWT, suatu ketika dahulu aku telah berkenalan dengan seorang lagi penganut agama Kristian warganegara Indonesia, biarlah aku namakan dia Ziezie saja ky. Dia ni pula asyik mengeluh perihal pejuang2 Islam yang mengajarkan Islam dengan 'Ancaman'... Dibawah ini sedikit dialog aku dengannya..




Ziezie;
Ancaman lagi !!! ancaman lagi !!!

Ziezie;
Beritakanlah sedikit "Kasih" dari agamamu kepada umat manusia , sudah muak dan capai melihat ancaman-ancaman dari umat agama yang satu ini , dunia sudah cukup menderita dengan korban-korban kekerasan-kekerasan , pembunuhan-pembunuhan yang diakibatkan pengaruh dari agamamu , neraka sudah terjadi dibanyak tempat akibat ulah umat agamamu.


Saifulmerahs;
Salom,
terima kasih sdr. Ziezie atas peringatannya. Kamu sungguh telah membuatkan aku tersedar dari tidurku. Segala protesmu itu membuatkan aku menyedari kesilapanku.

Benar katamu, dunia sudah cukup menderita dengan segala tindak kekerasan manusia yang tidak punya rasa kasih terhadap makhluk lainnya. Benar neraka sudah terjadi di beberapa belahan dunia. Sungguh menyayat hati bagi orang2 yang dalam hatinya terpahat sifat kasih yang mulia...

Aku juga sering di landa kesedihan melihatkan kekejaman, penindasan dan ketidak-adilan yang seakan tidak henti-hentinya melanda umat manusia. Aku juga sering menangis mengenangkan pelaku sedemikian adalah dari kalangan umat agamaku sendiri. Mereka adalah saudara-saudaraku sendiri. Betapa kecewa dan hampanya aku kerna yang perluku hadapi adalah umat agamaku sendiri. yang harus aku kutuk adalah umatku sendiri. Betapa kecewanya aku...

Ziezie;
Apakah Tuhanmu lebih berkenan untuk disembah dengan ancaman-ancaman ??! Apakah Tuhanmu begitu kejam dengan tidak menyisahkan rasa kasih terhadap umat manusia ??!

Saifulmerahs;
Sesungguhnya Allah SWT tidak sekali-kali mau mengazabkan manusia, makhluk yang paling di sayangiNya, ciptaan yang paling sempurna dariNya. Ancaman-ancaman itu sekadar AMARAN dariNya agar kamu jangan terlalai dari beramal dengan segala perintahNya.

Seumpama sebatang rotan yang di gantung pada dinding rumahmu, sekadar memberi ingat pada sang anak agar jangan berbuat jahat, kelak rotan itu akan hinggap di belakangmu.

Ziezie;
Berapa banyak dari seluruh isi Alquran yang memberikan ancaman-ancaman , kutukan-kutukan , sumpah serapah yang datangnya dari ucapan Muhammad yang mengatas namakan Tuhan ?!!

Saifulmerahs;
Janganlah kamu terpedaya dengan segala fitnah orang yang di dalam hatinya penuh kebencian. Janganlah kamu juga turut di kuasai rasa kebencian itu. Sungguh kebencian itu permulaan dari rasa permusuhan!
Aku dengan upayaku akan menunjukkan beberapa ayat yang penuh kasih dari Tuhan Yang Maha Pengasih;

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Surah Al-Baqarah (sapi betina) ayat 1 hingga 5 :

[1] Alif Laam Miim.
[2] Kitab (Al Qur'an) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa,
[3] (yaitu) mereka yang beriman kepada yang ghaib, yang mendirikan salat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami anugerahkan kepada mereka,
[4] dan mereka yang beriman kepada Kitab (Al Qur'an) yang telah diturunkan kepadamu dan Kitab-kitab yang telah diturunkan sebelummu, serta mereka yakin akan adanya (kehidupan) akhirat.
[5] Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka, dan merekalah orang-orang yang beruntung.

Al Baqarah 14-17

[14] Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (surga).
[15] Katakanlah: "Inginkah aku kabarkan kepadamu apa yang lebih baik dari yang demikian itu?" Untuk orang-orang yang bertakwa (kepada Allah), pada sisi Tuhan mereka ada surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai; mereka kekal di dalamnya. Dan (mereka dikaruniai) istri-istri yang disucikan serta keridaan Allah: Dan Allah Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya.
[16] (Yaitu) orang-orang yang berdoa: "Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman, maka ampunilah segala dosa kami dan peliharalah kami dari siksa neraka,"
[17] (yaitu) orang-orang yang sabar, yang benar, yang tetap taat, yang menafkahkan hartanya (di jalan Allah), dan yang memohon ampun di waktu sahur.

Al-Baqarah 30-31

[30] Pada hari ketika tiap-tiap diri mendapati segala kebaikan dihadapkan (di mukanya), begitu (juga) kejahatan yang telah dikerjakannya; Ia ingin kalau kiranya antara ia dengan hari itu ada masa yang jauh; dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa) Nya. Dan Allah sangat Penyayang kepada hamba-hamba-Nya.
[31] Katakanlah: "Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Al-Maidah 5:82

Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik dan demi sesungguhnya engkau akan dapati orang-orang yang dekat sekali kasih mesranya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Bahawa kami ini ialah orang-orang Nasrani". Yang demikian itu, disebabkan ada di antara mereka pendeta-pendeta dan ahli-ahli ibadat, dan kerana mereka pula tidak berlaku sombong.

At-Taubah 9:128

Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad saaw) yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat tamak (inginkan) kebaikan bagi kamu dan dia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.

Yunus 10:58

Katakanlah (wahai Muhammad): Kedatangan Al-Quran itu adalah semata-mata dengan limpah kurnia Allah dan kasih sayangNya, maka dengan isi kandungan Al-Quran itulah hendaknya mereka bersukacita (bukan dengan yang lainnya) kerana ia lebih baik daripada apa yang mereka himpunkan dari segala benda dan perkara yang tidak kekal).

Israq 17:24

Dan hendaklah engkau merendah diri kepada keduanya kerana belas kasihan dan kasih sayangmu dan doakanlah (untuk mereka, dengan berkata): Wahai Tuhanku! Cucurilah rahmat kepada mereka berdua sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa kecil.

Al-Mumtahanah 60:7

Semoga Allah akan mengadakan perasaan kasih sayang antara kamu dengan orang-orang yang kamu musuhi dari kerabat kamu itu (dengan jalan menjadikan mereka insaf dan memeluk Islam) dan (ingatlah), Allah Maha Kuasa (atas tiap-tiap sesuatu), dan Allah Maha pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Al-Ihsaan 76:9

(Sambil berkata dengan lidah atau dengan hati): Sesungguhnya kami memberi makan kepada kamu kerana Allah semata-mata; kami tidak berkehendakkan sebarang balasan dari kamu atau ucapan terima kasih,


Ziezie;
Saya prihatin dan kasihan melihat anda yang telah terdoktrinasi dengan menjauhkan diri anda atas kebenaran itu sendiri.

Saifulmerahs;
Kebenaran itu adalah TAKUTKAN AZAB ALLAH yang pastinya tak tertanggung dasyatnya dan HARAPKAN KASIH REDHO ALLAH yang Maha Luas lagi Maha Adil. Sesungguhnya limpah kurnia Allah SWT tiada batasnya.....



Wallahu A'lam.

Maha Suci Allah SWT...




**^^** **^^** **^^** **^^**   Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, sila tinggalkan jejak kalian di sini, agar dapat aku membalas kunjungan dan berterimakasih seadanya diatas kesudian kalian bertandang di teratak hamba ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails