Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Ahad, 3 April 2011

Seri Bayu dalam Kenangan....

Seri Bayu telah menyahut panggilan illahi..

Al-Fatihah.....

-

-

-

-

-

Semua kita juga akan menyambut panggilan yang Maha Memelihara, tidak dapat tidak, kita harus kembali kepadaNya, yakni apabila seruan telah tiba, apabila utusanNya, yang ditugaskan mencabut nyawa setiap yang hidup, diperintahkan untuk mengambilnya...

Berakhir jua penderitaan yang ditanggung semasa lagi hidup, segala kekecewaan dan segala keresahan dan kerungsingan, bermulalah pula suatu pengalaman yang kekal tiada hujungnya, samaada itu berupa kesenangan ataupun penderitaan yang kekal, bukan yang bersifat sementara sebagaimana deritanya engkau didunia yang baru saja ditinggalkan.. Alam yang bakal engkau lalui ini adalah lebih luas dan lebih panjang masanya, jika engkau mendapat nikmat, ianya merupakan kenikmatan yang abadi, namun jika derita yang engkau terima, tiadalah lagi daya dan upaya untuk melarikan diri darinya, hanyasanya Allah SWT itu punya rahmat yang Maha Luas, moga-moga engkau salah seorang yang mendapatkannya....


 Nama sebenar beliau, Jamaludin Sulik, usia 47 tahun, menderita sakit urat saraf telah pun menghembus nafas terakhirnya dihospital Port Dickson, Negeri Sembilan pada jam 8.30 malam Sabtu April 2, 2011.



Beliau seorang penulis lirik lagu, antara yang terbaik adalah lagu 'kau yang bernama seri' yang didendangkan oleh sebuah kumpulan rock tempatan, Handyblack, pernah menjadi hit suatu masa dahulu..

Kata-kata akhir yang diucapkan pada wartawan harian kosmo semalam, "Awak tulislah, biar orang lain tahu apa isi hati saya ketika ini,segala suka dan duka biarlah saya menanggungnya sendiri,"

Dikesempatan ini, aku tidak akan menulis dengan panjang lebar, cuma korang boleh rujuk di pautan yang kuberikan dibawah ini.


Selamat membaca..



MstarOnline 

Luahan hati Seri Bayu

Masih upaya tulis lagu 

Bualan di Cari Forum


Akhir sekali kuberikan kredit untuk rakan blogger wartamaya diatas tercetusnya ilhamku untuk menerbitkan artikel khas Seri Bayu dalam kenangan ini..


Wassalam.





**^^** **^^** **^^** **^^**   Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, sila tinggalkan jejak kalian di sini, agar dapat aku membalas kunjungan dan berterimakasih seadanya diatas kesudian kalian bertandang di teratak hamba ini..

1 ulasan:

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails