Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Khamis, 19 November 2009

Semangat Jihad dari Utsman bin Affan..





















Dengan Nama Allah SWT....




Abu Shalih ra, hamba sahaya Utsman bin Affan ra yang telah dibebaskan berkata, "Aku pernah mendengar Utsman bin Affan berkhutbah di atas mimbar."



Wahai manusia, sesungguhnya aku telah menahan sebuah hadis yang pernah aku dengar dari Rasulullah. Aku melakukan hal itu kerana aku bimbang kalian akan meninggalkan aku setelah mendengar hadis tersebut. Tetapi sekarang hatiku menginginkan untuk menyampaikan hadis tersebut kepada kalian.



Aku mendengar Rasulullah saaw bersabda, "Ribat (menjaga garis depan) di jalan Allah satu hari lebih baik di sisi Allah daripada seribu hari (melakukan amal2) selainnya yang dilakukan di rumah."



HR Imam Ahmad dalam Musnadnya jilid I halaman 65.





Mus'ad bin Tsabit bin Abdullah bin Zubair berkata, "Pernah Utsman bin Affan ra berkhutbah diatas mimbar."



Katanya, Aku akan menyampaikan suatu hadis yang pernah aku dengar dari Rasulullah saaw yang sampai saat ini belum pernah aku sampaikan. Aku sengaja belum menyampaikannya kerana bimbang kalian akan menjauhiku. Sesungguhnya aku pernah mendengar Rasulullah saaw bersabda, "Berjaga satu malam di jalan Allah lebih utama daripada seribu malam lain yang (diisi dengan) tahajud secara terus menerus pada malam hari dan berpuasa pada siang harinya."



HR Imam Ahmad dalam Musnadnya jilid I halaman 61.

 
 
Maha Suci Allah SWT....!

2 ulasan:

  1. salam kenal..
    terima kasih sudi singgah blog saya..

    BalasPadam
  2. salam kenal, moga2 perkenalan ini akan membawa manafaat buat kita semua.. Trimas kerana engkau juga sudi membalas kunjungan..

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails