Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Jumaat, 12 Jun 2009

Seorang Nabi DiAkhir Zaman.....?




Salam Alaikum,






Dengan Nama Allah SWT....


Saya menulis dihari ini dengan menerbitkan sebuah pertanyaan yang agak kritikal juga la..






Adakah harus diutuskan lagi seorang nabi buat umat manusia pada hari ini?

Siapa nak jawab ni? Tak mengapalah biarkan saya sendiri yang jawab okey...








Jawabannya Ya. Malahan sangat perlunya seorang nabi di bangkitkan buat umat manusia pada hari ini, memandangkan sudah rosaknya amalan kebanyakan umat Islam hari ini. Dan betapa sudah terhapusnya segala nilai2 murni dalam kehidupan umat beragama hari ini. Persis bangsa Israel yang di datangi Musa kerana keruntuhan moral dalam masyarakat mereka.




Perlunya kehadiran seorang Rasul buat umat manusia pada hari ini kerana memandangkan penghinaan, penindasan dan kezaliman yang sudah tertimpa ke atas kita persis kehadiran Musa saatnya bangsa Israel dihina, di tindas dan di zalimi..

Tetapi sayang, seribu kali sayang, Muhammad saaw adalah 'katammul Ambiya' yakni 'penutup segala nabi2'. Tidak akan di utuskan lagi nabi sesudah dia. Allah SWT telah menyempurnakan agamaNya dalam Nur Islam dan telah di redhoiNya kamu menjadikan Islam sebagai jalan hidupmu.





Oleh kerana itu, bagaimanakah halnya kita di hari ini?



Tiada lagi nabi yang akan di utuskan buat kita sedangkan umat manusia dalam penderitaan yang hebat tanpa pendoman?



Sebenarnya kita jangan lupa satu perkara, walaupun sudah tiada lagi Nabi yang akan diutuskan didunia ini buat umat akhir zaman ini, (kalau pun ada yang mengaku jadi nabi, layak di bunuh kerana itu sudah pastilah nabi palsu) tetapi 'tugas kenabian' tetap terus berjalan sampai akhir zaman. Umat Muhammad saaw telah diberikan 'tugas kenabian' ini yakni mengajak manusia menyembah Allah SWT Yang Esa dan melarang manusia dari menyembah selain dariNya. Tugasan ini tidak akan dihentikan sampai hari kiamat!! Inilah yang membezakan umat Muhammad saaw dengan umat2 nabi yang terdahulu.


Fushshilat 41 : 33
Siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal yang sholeh dan berkata: "Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang menyerah diri?"



Disebabkan tugas yang mulia inilah maka Allah SWT ada berfirman;


Al Imran 3 : 110
Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji) serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman)......



Sedangkan umat Islam hari ini masih tidak selayaknya mendapat gelar 'umat terbaik' tersebut kerana tidak menjalankan tugas 'kenabian' ini, akibatnya seperti yang kita melihat kejadiannya di dunia hari ini. Perhatikan hadis Rasulullah saaw di bawah ini;

Nukman bin Basir berkata bahawa Rasulullah saaw. telah bersabda,
Ada orang yang tidak melewati batasan Allah SWT dan ada orang yang melewatinya. Mereka itu adalah seumpama dua golongan yang menaiki sebuah bahtera. Satu golongan berada di atas bahtera itu dan satu lagi duduk di dalam perut bahtera tersebut. Jadi, mereka yang berada di perut bahtera itu mahukan air, mereka berkata, "mengapa perlunya kita menyusahkan orang2 yang di atas bahtera ini, kita bisa saja mendapatkan air dengan banyaknya dengan melobangi bahagian kita ini..."
Kini apabila orang2 yang diatas bahtera itu tadi tidak mencegah orang2 yang di perut bahtera itu dari kejahilan mereka itu, mereka semuanya pasti akan karam..
(Hadis Riwayat Bhukhari dan Tirmizi)





Oleh itu saudara2ku yang dikasihi, marilah kita hari ini bersama-sama berkerja membaiki umat yang telah rosak ini. Kita sudah tahu keadaan yang buruk ini, sudah tentunya kita tidak akan sanggup membiarkan ianya menjadi lebih buruk lagi. Insya Allah, kita akan mulakannya sekarang, sebelum kita juga turut karam bersama-sama mereka....

Ijtimak Malaysia 2009 akan bermula pada 9,10,11 & 12 Julai 2009 bertempat di Kuarters KLIA, Nilai.

Ini adalah satu perhimpunan atas maksud menegakkan kalimah Allah SWT di atas mukabumi ini..


Semua Muslimin dijemput hadir.Semoga dengan ijtimak ini, jemaah2 akan dapat dihantar keseluruh dunia..

Ameenn..






Sekian. Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails