Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Ahad, 6 Februari 2011

Perjuangan Yang Belum Selesai...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani...

Salamun alaikum,

Apa khabar kalian semua di alam maya ni? Harapanku semoga semuanya mendapat keberkatan dari Pemelihara kita.. Sudah sekian lama aku tak update blog ni, dah naik bersawang agaknya hehehee.. Hari ini barulah terniat hendak menulis kembali, itupun hanya kerana sebuah mimpi yang telah aku alami beberapa hari yang lalu, yang hingga saat ini masih segar dalam memori ini. Apakah sebenarnya mimpi tersebut? Mungkin hanya mimpi biasa saja kut..

Apa yang aku mimpikan itu sebenarnya telah membawa aku terkenang akan peristiwa yang terjadi beberapa tahun yang lalu, yang mana ketika itu aku sedang aktif dalam sebuah forum dari negara jiran kita, Indonesia. Bukan forum biasa, tetapi ianya sebuah forum milik seorang pemurtad (keluar dari Islam), tak cukup dengan kemurtadannya, dia cuba pula memurtadkan orang lain pulak! Bak kata ulamak, sudah lah sesat, teringin pula menyesatkan orang lain. Maka hukumnya seksaan api neraka dengan dua kali lipat lah yang pasti diterimanya!! Na uzubillah!!!

Maka dari situ aku telah kenal beberapa forumer yang setiap seorangnya punya latar belakang dan agama yang berbeza, kristian, budha, hindu, juga yang tidak mengaku beragama. Namun kebanyakannya tidaklah pernah bertemu mata, biasalah kenalan alam maya, sekadar berbual di laman sembang saja. Hanya 2 orang saja yang aku pernah bertemu, seorang di Jakarta dan seorang lagi di Pulau Pinang. Dia yang pernah sekali aku bertemu di Jakarta inilah yang telah aku mimpikan beberapa malam yang lalu...

Pertemuan di alam mimpi ini, telah membikin aku teringat kembali berbualanku dengannya di sebuah laman sembang. Sebenarnya memori ini membuatkan jiwaku begitu tidak selesa. Terasa satu perasaan bersalah yang teramat sangat. Terasa ringan langkah kaki ini untuk mencipta suatu pertemuan baru dan terkini. Terasa ingin aku menyelesaikan suatu tugasan yang belum selesai terhadapnya... Namun apakan daya aku, semuanya sudah berlalu. Apa yang sebenarnya terjadi diwaktu itu, aku terasa aku telah tewas. Tewas kerana aku belum cukup kuat untuk menghadapinya. Makanya aku berundur diri dari arena perjuangan yang sedang aku hadapi. Aku berundur kerana aku mulai sedar bahawa diriku tidak sepatutnya masuk ke dalam medan lawan, selagi medanku sendiri masih belum kukuh!

Emm.. Aku fikir cukuplah setakat ini dahulu aku membebel, tidak ada gunanya aku menyesali hal yang sudah terjadi, adalah lebih afdal kiranya itu aku jadikan sempadan. Namun teringin rasanya aku selitkan disini perbualan tersebut, antara aku dan dia. Bukan untuk hiasan, tetapi untuk renungan kita bersama... Dibawah ini adalah bualan tersebut, yang telah aku edit dari bentuk asalnya...






chibodooh:aaaasalammmualaaaiiiikummm pak hajiiiiii !

Lampu_merah:
Hi chidh, mengapa chidh? mengapa bila aku berdiskusi denganmu asyik di kunci dan di delete?

Lampu_merah:urusanku denganmu belum habis, 2 topik di kunci... 3 postingku di delete...... !!!

chibodooh:hehehehehhehe............makanya kalau kasi komentar yg sopan kayak gue dongggg.............tuing :wink:

Lampu_merah:aku ngak sopankah? aku fikir aku cukup sopan, cuma agak ganas sikit. betulkan? tapi yang jelasnya, tulisanku itu bisa memutuskan urat lehermu dan menyeremkan orang-orang yang menentang aku. betulkan?

Lampu_merah:chidh, aku sebenarnya sayang sama kamu. Aku juga kasihan sama kamu. Kamu janganlah caci maki Nabi Muhammad dan jangan main-main sama Tuhan kita. Aku sedih kalo kamu nanti di sana kena azab yang sangat pedih!

chibodooh:hehehehhehe...................jangan bilang ke gue dong, cukup kasi tau teman2 lo yg muslim jangan suka mengolok-olok agama orang lain juga..............kalau tak ingin di jewer ia jangan ngejewer orang lain..................itu udah hukum karma,

Lampu_merah:betul katamu chidh. aku setuju.

Lampu_merah:chidh, kamu jangan ambil hati sama tulisan2ku yang 'ganas' itu. Aku cuma mau menguji kesabaran kamu. Aku sebenarnya tidaklah 'seganas' yang kamu sangkakan. Aku mau jadi orang yang baik-baik, lemah lembut, pema'af dan bertanggung jawab dalam semua perkara. Aku mau jadi kawan kamu dan berharap kamu mau jadi kawan aku..

Lampu_merah:Kita manusia hendaklah saling memahami dan berkasih sayang.

chibodooh:hehehehhehe..........................,kerdil sekali cara berpikir kamu, emangnya kalau ngak sepaham ama kita dianggap musuh gituuuuu................, persis cara berpikir muslim kebanyakan.


chibodooh:bukan hanya sesama manusia saja kita saling memahami dan saling berkasih sayang TETAPI sesama mahluk ciptaan Tuhan juga harus kita saling menghormati supaya dunia ini ada keseimbangan atau keselarasan gittttuuuuu............Itu yg diajarkan ajaran gueee............jadi tak sebatas pada manusia..............tetapi mencakup seluruh ciptaan Hyang widhi wasa.

Lampu_merah:ya. aku setuju lagi kata-katamu itu. Aku mau nanya, kamu mahir ya dengan kitabmu?

Lampu_merah:Marilah kita sama-sama bersaksi bhw TIADA TUHAN YANG KITA SEMBAH MELAINKAN ALLAH. Dialah yang menghidupkan kita dan mematikan kita. Dialah juga yang akan menghidupkan kita kembali di alam AKHIRAT YANG KEKAL ABADI.
Dan bersaksilah juga kita bhw MUHAMMAD ITU ADALAH UTUSAN ALLAH. Dia di utus untuk sekelian umat manusia hingga ke akhir zaman. Patuhlah kita kepada perintah Allah swt. dan tinggalkan lah segala laranganNya. Janganlah kita menuruti kemahuan nafsu dan jalan syaitan yang hanya akan menjerumuskan kita ke lembah yang hina. Jika kamu berlaku baik terhadap sesama manusia, nanti Allah akan berlaku baik juga terhadap dirimu.

chibodooh:eeaat ntar dulu gue kagak boleh berbohong yg bener saja gue kagak kenal nabi muhamad masa disuruh bersaksi.

chibodooh:gimana lo bisa kembali ke akhirat yg kekal abadi ..............yg ada machh lo tersiksa dilubang kuburrr yg gelap menunggu hari kiamat..........,kacihan tuchhh yg mati tersiksa di alam kubur menanti kapan terjadinya hari kiamat............termasuk nabi muhamad masih tersiksa di alam kubur.

Lampu_merah:jangan berkata begitu dong. AKU MARAH. Nanti aku cari topiknya yang ini dan kita diskusi lagi, tapi baru aja kita bermula, nantinya di kunci dan di delete.. mengapa sih? aku tidak faham..

chibodooh:hehehehehhe..................,


chibodooh:enak aja lo gue disuruh bersaksi.............knal kagak ama itu nabi muhamad.

chibodooh:hehehhehe.............udah itu nasehat hanya pantas untuk kaum muslim yg sukan bikin rusuh (teroris).

Lampu_merah:aku mau kasi kenal ama kamu rasulullah, nabi akhir zaman... agar nantinya kamu tidak salahkan aku bila kamu terhukum di sana nanti...
anjuran kamu supaya aku memberikan nasihat pada teroris itu aku terima dengan baik. akan aku usahakan... kamu jangan bimbang, nanti mereka akan sedar kesalahan mereka..

Lampu_merah:Allah swt. akan membalas 'kepatuhan' kamu dengan apa-apa saja yang kamu suka, kesejahteraan, ketenangan, kegembiraan dan keindahan. Dan kalau kamu beramal dengan ikhlas dan redho, kamu akan dapat melihat wajah Allah, inilah Kemuncak kenikmatan yang di idam-idamkan seluruh manusia.

chibodooh:hehehhehehe.................islam yg percaya nabi muhamad dan kitab suci quran saja banyak hidupnya yg sengsara,tidak tenang,menderita dan bodoh-bodoh.........banyak hidup digaris dibawah kemiskinan...............ketahuan bohongnya itu ajaran quran.

Lampu_merah:bukan semua begitu. Ada juga yang hidupnya mewah dan sering menghulurkan bantuannya pada mereka yang dalam kesusahan. Janganlah kamu pandang yang negatif saja, lihat juga yang positifnya.

Lampu_merah:Janganlah kamu terpedaya dengan tipudaya syaitan. Dia adalah musuhmu yang nyata. Jauhilah neraka, api yang bernyala-nyala.... Bukanlah Tuhan itu mau mengazab atau menyiksa manusia, tetapi neraka itu adalah sebagai peringatan bagi kamu agar kamu sentiasa menjauhkan diri darinya.

chibodooh:hehehehehhe..............orang setannya lo...............makanya gue ngak mau diperdaya ama lo yg muslim................yg suka jadi setan merayu-rayu orang dan umat lain supaya percaya ama nabi muhamad dan ajarannya............jadi gue kudu harus hati2 ama ajaran yg menyesatkan ini.

Lampu_merah:hari ini aku tidak akan marah sama kamu chidh. Kepala aku udah sakit ni, rasanya mau demam... aku nulis ini pun sikit-sikit saja... aku mau rehat panjang sehabis aku nulis ni....

Lampu_merah:chidh, kamu akan mati, entah esok entah lusa, maupun 10 tahun lagi, pasti akan mati.

chibodooh:hehehhehehe...................knapa harus takut mati ?

Lampu_merah:ya chidh, kenapa harus takut. marilah kita menghadapinya dengan tenang, Tuhan berserta kita...

Lampu_merah:Apakah persiapan yang kamu ada untuk menghadapinya? Kubur adalah persinggahan pertama kamu dalam menuju perjalanan ke akhirat. Kamu akan di tanya tentang IMAN kamu. Jika kamu selamat di sini maka kamu akan selamat dalam perjalanan seterusnya. Tetapi jika kamu gagal di sini, kamu akan sengsara entah berapa lamanya... na'uzubillah. Ingatlah, kubur akan menghimpit kamu sehingga tulang rusukmu berceragah. umpama kamu menyilangkan jari-jari tanganmu. tetapi jika kamu beriman, maka kubur akan memberikan keluasan kepada kamu dan kamu akan menerima bau haruman dari syurga..

chibodooh:sungguh sesat ajaran satu ini..................berusaha menakut-nakuti manusia................gue kagak percaya dengan hayalan lo yg keji ini..................tuhan gue maha BIJAKSANA dan ADIL..........kepada semua manusia dan mahluk ciptaannya.

Lampu_merah:sekali lagi aku mau mengajak kamu percaya chidh. Janganlah kamu berani bermain api.. Selamatkanlah dirimu dari seksaan yang keras itu.. Ayuh chidh.... percayailah sama aku..

Lampu_merah:Percayalah padaku chidh, aku menulis ini sebagai seorang manusia yang ingin menyelamatkan seorang manusia lainnya dari bakaran api neraka. Aku sebagai seorang sahabat berkata kepadamu, hindarilah murka Allah yang tertimpa atasmu...! Marilah kita sama-sama tunduk pada Allah swt. Takutilah Allah! Takutilah Allah! Takutilah Allah! Marilah kita sama-sama mendapatkan kasih sayangNya...

chibodooh:hehehehehhe..................selamatkan saja dirimu saja..............jangan sok bisa menyelamatkan orang lain , paham ? kamu saja tidak bisa menolong dan menyelamatkan dirimu sendiri apalagi orang lain, sungguh2 kamu pembual besarrr.

Lampu_merah:aku bukan pembual besar chidh. Percaya sama aku. Aku hanya mau selamatkan kamu dari kemurkaan Allah swt. Jika kamu tidak mau ikut, nanti aku kecewa... aku sedih....

chibodooh:OM SHANTI SHANTI............damai dihati damai didunia dan damai selalu.................heheheh hidup bebas dari rasa takut..............kalau hati sudah dalam keadaan shanti/damai/tenang.
HIDUP MANUSIA DITENTUKAN OLEH PERBUATANNYA (KARMANYA) BUKAN AGAMANYA............atau TUHANNYA ................HANYA DIRIMU SENDIRILAH YG BISA MENYELAMTKAN DIRIMU SENDIRIII jadi bukan orang lain ..............bukan begitu sdr sayful_merah.

chibodoh:JADI JANGAN TAKUT AMA HYANG WIDIHI/TUHAN TAPI TAKUTLAH PADA KARMA MU SENDIRI...........(PERBUATAN SENDIRI)..........percayalah tuhan atau Hyang Widhi adalah YANG MAHA ADIL tak pernah pilih2 manusia.............walaupun darimana asalnya walaupun apa agamanya dsb.

Lampu_merah:Lagi kuat sakit kepala aku ni.... aku permisi dulu ya..nanti bila aku udah sembuh, aku datang lagi melihat-lihat dirimu.aku berharap kamu terus dalam kegembiraan di dunia yang sementara ini.. kalau kamu dalam kesusahan, mohonlah pada Allah swt. kerna hanya Dialah Tuhan yang bisa melenyapkan kesusahanmu itu..

2 ulasan:

  1. wah! lengkap penerangan saifulmerah :P

    Nice Post.

    my Blog
    http://ohdaus.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Setakat yg aku mampu saja.. Terimaksih Daus..

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails