Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Sabtu, 12 November 2011

Si Iblis dari Gua Hirak.. (membidas tulisan Salman Rusdie - Surah Syaitan)









Assalamu Alaikum,






saudara2ku serta para pembaca blog ini sekaliannya, semoga semuanya berada dalam suasana yang mengembirakan. Artikel ini kutujukan khas buat seorang rakan dari tanah seberang Indonesia, tepatnya, dia yang berada di Pulau Bali. Beberapa tahun lalu aku telah berdebat dengannya tentang agama Islam. Oleh kerana aku terlalu 'bengang' dengan kata2nya lantas aku pula terus mengutuk agamanya, 'Hindu' agamanya. Selepas itu kami tidak lagi berhubungan. Ketika itu dia sering mengunakan nama samaran 'iblis gua hirak'. Nah! Saudara2ku hanya dengan nickname itu saja sudah bisa menyakitkan hati bukan? Namun setelah kami putus hubungan, aku sering merasa menyesal dengan kata2ku terhadapnya..










Seminggu yang lalu, tanpa sengaja, kami bertemu lagi di alam maya ini. Setelah berbasa-basi seketika, dia bertanya;






"masih ingatkah lagi Salman Rusdie?"






Aku jawab sudah pastilah ingat, manusia celupar seperti dia sukar nak dilupakan..






"aku yakin dia benar," ucapnya.






"kebenaran semacam apa yang kamu maksudkan? Bisa perjelaskan?", pintaku pula.






"kebenaran kisah Iblis Gua Hirak, aku yakin dia berkata benar!" jawabnya.






"Oh! Jadi kerana itulah kamu fan banget guna nickname itu Lho?" soalku lagi.






Dia ketawa.






.........










Buat korang yang tidak tahu, Salman mendakwa didalam bukunya bahawa Nabi Muhammad saaw telah menerima wahyu yang pertama dari syaitan, bukan dari malaikat Jibrail.






.........










"ikut suka kamulah, asal kamu bahagia dengan pendirian kamu itu.." ucapku mengalah. Malas sudah aku nak berdebat lagi pasal perkara ni. Meskipun aku kasi hujah terbaik sekali pun, dia ni bukan mahu pedulipun.. Debat sekadar nak menangkan NAFSU semata, bukan AKAL..










Saudara2ku sekalian, dibawah ini adalah karanganku khas buat dia yang bergelar 'iblis gua Hirak' yang telah kukarang lama dulu. Reaksinya, terkejut, sadis, ternganga lantas ketawa terbahak2.. Hahahaa..! Jika dia terbaca sekali lagi diblog ini pula, ah! Persetan dengan dia tu..









PERHATIAN!! Karangan dibawah ini berunsur SARKASTIK SATIRA atau dalam perkataan orang kampung, 'hangpa dok perli2 ni..'. Selamat menikmatinya...










..............






Dalam sejarah yang tidak banyak di ketahui orang, ketika Muhammad saw. berada di gua Hirak, ia bertapa dan berfikir akan halnya keadaan kaumnya yang jahil. Beliau merasa amat sedih dan memohon Allah swt. agar dapat segera membasmi keburukan-keburukan tersebut.










Sedari mula, sang Iblis Gua Hirak sudah mengintipnya. Ia juga bertapa dan berfikir akan halnya keadaan Muhammad. Bagaimana ia bisa membantu Muhammad yang dalam kepasrahan itu.










Sampai beberapa hari dia duduk bertafakur mencari jalan penyelesaian. Ternyata jalan yang di cari-cari tidak juga muncul-muncul.










Suatu hari Iblis Gua Hirak mendapat ilham yang sangat baik, katanya,

"ya. Kenapa tidak aku ketemu Muhammad saja dan mengatakan kepadanya bahawa Allah telah mengutusnya menjadi nabi dan menyampaikan wahyu dari Allah kepadanya!"










Maka bangkitlah Iblis Gua Hirak dari pertapaannya dan berjalan menuju arah Muhammad saaw. yang berada tidak jauh darinya.










Tetapi alangkah terperanjatnya dia bila gerak langkahnya di hadang oleh dua malaikat berwajah bengis. Ke dua-duanya bersenjatakan 'serampang tiga mata'. Seminit selepas itu, muncul pula Malaikat Jibrail as. lalu berkata kepada Iblis Gua Hirak,










"ketepi kamu. Bukan kamu yang di utuskan oleh Allah kepada Muhammad, tetapi akulah yang di utus Allah atas tugas yang sangat mulia ini. Kamu sungguh tidak layak untuk tugas ini. Orang2 yang sering berkata dusta tidak berhak bertemu dengan orang2 yang sering berkata benar! Kebenaran tidak bisa bercampur gaul dengan Kebathilan!"










Selepas berkata demikian kepada Iblis Gua Hirak, maka Malaikat Jibril as. lalu bertemu dengan Muhammad saaw. Dan dialog seterusnya seperti yang kita semua ketahui...










Iblis Gua Hirak sebenarnya sangat ingin menentang Jibril tetapi apakan daya, perutnya gendut. Tidak mampu melawan ke dua malaikat yang bersenjata serampang tiga mata. Kiranya ia cuba maju satu langkah kehadapan, pasti robek leher dan perut gendutnya itu.










Setelah Muhammad saw. meninggalkan gua Hirak, Malaikat Jibrail kembali menghadap Iblis Gua Hirak lalu bertanya,




"Apa yang mahu kamu lakukan selepas ini?"




lalu dijawab Iblis, "aku akan memburu Muhammad sampai ke lubang cacing!"




kata Jibril, " Bagus. Bagus!"




Kemudian Jibril mengarahkan ke dua malaikat tadi mengheret Iblis Gua Hirak ke lautan Hindi lalu mencampakkan ia ke dalamnya.




Malaikat Jibril berkata, "kamu bisa mula memburu Muhammad dari sini.. Semoga berjaya.. oh ya, ini serampang tiga mata, senjata buatmu menentang musuh-musuhmu di mana saja kamu berada.."










Begitulah keadaannya si Iblis Gua Hirak. Ia akhirnya dapat keluar dari lautan Hindi dan terdampar di pantai negara India. Seorang Hindu dari golongan 'Vaishya' telah menyelamatkannya. Ia di beri makan dan minum hingga ia kembali segar. Setelah itu ia di beri persalinan kayaknya golongan Vaishya.










Kemudian Iblis Gua Hirak telah di kahwinkan dengan seorang gadis yang cantik juga dari golongan Vaishya (yah! Sudah tentulah, mana bisa mau berkahwin dari golongan keshatriya - Lol! ) Dan ia sangat rajin menternak binatang terutamanya Babi.










Iblis Gua Hirak sebenarnya sangat ingin mempelajari kitab Veda tetapi golongan Vaishya di larang berbuat demikian. (fuh! itu belum lagi tahap golongan Shudra, atau Paria yang lagi keras larangannya )










Iblis Gua Hirak dengan akal pintarnya, mencari helah, lantas ia menyamar jadi golongan Shudra, menyelinap masuk istana diraja lalu mencuri kitab Veda. Habis di bacanya isi kitab suci itu.. lalu di kembalikan semula kitab itu ke tempat asalnya. Takut ketahuan lakunya.










Suatu hari dalam suatu majlis keramaian golongan Vaishya tanpa sengaja si Iblis Gua Hirak melafaskan nyanyian yang indah ini,











Dialah yang tertinggi dari segala yang maha tinggi


Tuhan segala tuhan yang mempunyai kekuatan di atas 



Di depan kekuasaannya yang maha perkasa 





Mengeletar bumi dan langit-langit yang tinggi 


Wahai manusia, dengarlah gurindamku 


Sesungguhnya dialah Indra tuhan alam semesta 




Dialah yang menundukkan syaitan-syaitan di langit 


Mengedarkan bulan-bulan yang tujuh, murni dan besar 


Memasuki gua-gua yang penuh bahaya dan kotor 


Mengeluarkan lembu-lembu betina yang comel dari rahim-rahim 


Menyalakan api lama dari sinaran kilat di awan 


Itulah dia Indra perwira gagah berani 




Tentera yang maju kerana pertempuran 


Menyerunya memohon pertolongan pada hari peperangan 


Orang-orang yang mulia berteriak dengan namanya yang baik 


Orang-orang yang hina menyebut namanya dengan lidah mereka dan berbisik-bisik 


Panglima tentera di atas kereta perang 


Berdoa meminta pertolongan Indra tuhan peperangan 


Bumi dan langit mengakui kekuasaan dan kesempurnaannya 


Gunung-gunung yang bergegar tunduk dan sujud pada kebesarannya 


Dialah yang menghantar pukulan petir ke atas musuh-musuhnya 


Maka berikanlah kepadanya tembaga yang suci 


Sesungguhnya dia menerima arak ini arak Suma 


Dan mendengar syair serta lagu-lagu kepatuhan 




Dia mempunyai lembu-lembu dan kuda-kuda perjuangan 


Dia mempunyai kampung-kampung, tempat-tempat tinggal dan kereta-kereta perang 


Dia mengangkat matahari dengan tangan kanannya 


Membuka pintu-pintu merah dari cahaya fajarnya 


Memecahkan awan merah sekali pecahan 


Dan mengirim rintik-rintik hujan supaya engkau benar-benar mempercayainya.. 


.....













.........................










Seorang golongan Kshatriya telah mendengarkan nyanyian ini yang di lafaskan dari lidah golongan Vaishya. Hal ini lalu di adukan pada raja. Raja sangat murka! Lantas si Iblis Gua Hirak di tangkap. Ia merayu-rayu agar jangan dicampakkan ke laut.










Dalam pemikiran Raja, ia mahu Iblis Gua Hirak di gantung di langit dengan kepalanya ke bawah. Tetapi sang raja masih belum menemui jalannya... Maka si Iblis Gua Hirak di kurung dalam sel yang gelap lagi kotor sampai masa kini

....










Begitulah kisahnya yang dapat aku sampaikan dalam gayaku sendiri pada tuan-tuan di sini. Aku berharap semua kalian di sini dapat mengambil suatu pelajaran dari kisah tersebut..










Oh ya, kelmarin aku sudah pergi melihat-lihat sel gelap tempat di kurungnya Iblis Gua Hirak...... tetapi aku dapati dia sudah tidak ada di situ.




"ke mana dia?" tanyaku pada pengawal yang ada di situ.




"sudah keluar...." jawabnya.




"Hah? Sudah bebas ? tanyaku lagi kaget.




"Ia sedang menghadapi tugas penting." beritahu pengawal itu.




Aku binggung jadinya, "tugas apa?" tanyaku lagi.




"Ia telah di utus ke
ALAM MAYA........ bertemu dan berdebat dengan umat Muhammad......"




"Apa??? Bagaimana ini bisa terjadi??" aku makin binggung.




"Panjang ceritanya.........." ucap pengawal itu sambil berlalu pergi.




Tinggal aku sendiri berdiri di sini memandangi sel yang sudah kosong dan bergumam sendiri...... "aku berazam mau mengetahui 'cerita yang panjang' itu..
di suatu hari nanti......"



Sekian.





Om Sakti Om Si Iblis Gua Hirak.. 







c**^^** **^^** **^^** **^^**   Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, sila tinggalkan jejak kalian di sini, agar dapat aku membalas kunjungan dan berterimakasih seadanya diatas kesudian kalian bertandang di teratak hamba ini..

2 ulasan:

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Related Posts with Thumbnails