Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Sabtu, 30 Oktober 2010

Trajedi...! Malapetaka yang terjadi pada Jiran kita.. Haruslah Perihatin..!






Tsunami yang melanda Kepulauan Mentawai di Sumatera Barat, Indonesia, telah mengorbankan sekurang-kurangnya 413 orang dengan 303 yang lain masih hilang.

Satu data yang dikeluarkan oleh gempa Mentawai dan perkhidmatan maklumat tsunami menunjukkan 207 orang luka berat dan 142 orang lainnya luka ringan.

Sebanyak 517 rumah hancur oleh tsunami, sementara 204 yang lain mengalami kerosakan ringan, menurut data.

Tsunami dua meter dipicu oleh gempa berkekuatan 7,2 melanda pulau-pulau lepas pantai barat Sumatera pada 25 Oktober (Isnin).

Kantor berita Antara yang dikelola negara melaporkan pada hari Sabtu bahawa penyelamat belum dilakukan evakuasi di dua desa, iaitu Bosua dan Mosokut, Kecamatan Sipora Selatan, di pantai barat Mentawai.

Dua desa rata oleh tsunami menjulang dan hanya sejumlah kecil penduduk kampung boleh bertahan bencana.









Haruslah Peduli...!

**^^** **^^** **^^** **^^**   Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, sila tinggalkan jejak kalian di sini, agar dapat aku membalas kunjungan dan berterimakasih seadanya diatas kesudian kalian bertandang di teratak hamba ini..

2 ulasan:

  1. Salam Saiful.

    Semoga kita ambil iktibar dan semoga mereka juga memahami hikmah di sebalik kejadian. Sesungguhnya kita milik Allah dp DIA kita datang dan kepadaNYA kita kembali.

    BalasPadam
  2. terima kasih kak Werdah. trajedi ini semangnya ikhtibar buat diri kita. Apa yang harus kita lakukan adalah terus meningkatkan iman kita dan bekerja amal maaruf nahi mungkar selagi ada daya kita.. Buatkan Allah SWT suka.. :)

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails