Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Selasa, 7 September 2010

PANASSnyeeeer.. Iklan Raya TV3 di BBC..

Betapa PANASSnya Isu Iklan Raya TV3 sehinggakan mendapat liputan berita diakhbar luar negara...


Siapa yang malu...??




Iklan Idul Fitri TV3 dinilai tidak peka



Iklan Idul Fitri yang diudarakan TV3 dinilai tidak peka

Suatu iklan Idul Fitri di salah satu stasiun televisi Malaysia dicabut setelah penonton menilainya mirip promosi Natal.

Stasiun televisi TV3 telah meminta maaf karena mengudarakan klip ucapan selamat Idul Fitri.
Iklan itu sendiri memperlihatkan seorang pria berumur mengajak serta sekelompok bocah dengan kereta terbangnya dan menjelajahi langit yang bertabur bintang.

Pengkritik mengatakan iklan tersebut mirip kisah Sinter Klaas dan kereta saljunya.

Klip iklan tersebut menuai kecaman keras, sebagian besar dari internet dan situs blogging. Iklan itu dinilai tidak peka dan berselera rendah.

Klip yang sama juga memunculkan teratai, yang dikeluhkan sebagian kalangan terkait dengan keyakinan Buddha dan Hindu.

Dalam siaran pada jam utama hari Minggu, Pengelola TV3 mengumumkan telah mencabut klip satu menit tersebut dan tidak akan mengudarakannya lagi.

Sekitar 60% dari 27 juta jiwa penduduk Malaysia adalah Muslim. Sebagaimana muslim di negara lain, mereka tengah sibuk mempersiapkan diri untuk menyambut lebaran. Dan, banyak perusahaan di sana mulai gencar menyampaikan ucapan selamat menyambut Idul Fitri di media massa.


Artikel asal lihat bbc news

4 ulasan:

  1. Mujur pandangan mata acik tidak terdedah pada iklan ini.. Yelah, waktu siaran pun antara maghrib dan isyak, mana ada masa nak melihatnya.. Hehehe

    BalasPadam
  2. SALAM,

    LF MENGAMBIL KESEMPATAN INI MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN. SEMOGA AMALAN KITA DI BULAN RAMADHAN DITERIMA OELH ALLAH SWT

    BalasPadam
  3. Salam Acik,aku pun tak berpeluang melihat iklan tu di tv, sedar2 dah ditarik balik penyiarannya.. Kalau rasa teringin nak tengok apa yang dibising2kan dek ramai tu,cari jer kat youtube.. :)

    Salam sdr. luahfikiran, terimakasih atas ucapanmu, aku juga ucapkan SELAMAT HARIRAYA untukmu sekeluarga, semoga segala yang dirancangkan tu berjalan lancar.. Kita rayakan kemenangan melawan nafsu dibulan ramadan dengan penuh rasa syukur kehadrat Allah SWT..

    Aku juga mengambil peluang disini untuk memohon ampun dan maaf sepanjang aku mengendalikan blog peribadiku ini. Jika ada silap dan salah harap saudara2ku sekalian dapat memperbetulkannya, agar segala yang bemanafaat dapat kita nikmati bersama dan segala yang memudaratkan itu dapat sama2 kita hindari..SEmuanya ini adalah atas keizinan pemelihara kita yang maha bijaksana dalam menguruskan segala sesuatu. Tiada daya dan upaya melainkan dengan kekuasaanNya..Maha Suci Allah SWT..

    Wassalam.

    BalasPadam
  4. Aku juga mengambil peluang disini untuk memohon ampun dan maaf sepanjang aku mengendalikan blog peribadiku ini. Jika ada silap dan salah harap saudara2ku sekalian dapat memperbetulkannya, agar segala yang bemanafaat dapat kita nikmati bersama dan segala yang memudaratkan itu dapat sama2 kita hindari..SEmuanya ini adalah atas keizinan pemelihara kita yang maha bijaksana dalam menguruskan segala sesuatu. Tiada daya dan upaya melainkan dengan kekuasaanNya..Maha Suci Allah SWT..

    Wassalam.

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails