Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Selasa, 10 Ogos 2010

Konspirasi BlackBerry - Otak Yahudi...



Kelmarin Dato' Sri Utama Rais Yatim kata Malaysia masih dalam kajian untuk mengharamkan telefon pintar jenama BlackBerry yang dikatakan BOLEH mengancam keselamatan negara.....


ALGIERS, 6 Ogos — Algeria sedang mengkaji penggunaan telefon BlackBerry dan akan mengharamkan penggunaannya jika boleh mengancam keselamatan negara.



“Kami sedang melihat isu ini. Jika kami mendapati ia mendatangkan bahaya kepada ekonomi dan keselamatan kami, kami akan menghentikannya,” kata akhbar El Khabar yang memetik Menteri Telekomunikasi Moussa Benhamadi semalam.



Algeria muncul negara terbaru memperlihatkan kebimbangan berhubung ciri-ciri Blackberry yang mendapat perhatian ramai sejak awal minggu ini khususnya di kalangan negara Teluk.



Dalam pada itu Amerika Syarikat mahu mengadakan perbincangan teknikal dengan Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan beberapa negara lain berhubung pertimbangan untuk mengharamkan komponen Blackberry Messenger.



Mengumumkan perkara itu semalam, Setiausaha Negara Hillary Clinton memberitahu, pihaknya sedang berusaha untuk mengadakan perundingan dan menganalisis isu itu secara menyeluruh.



“... kami tahu bahawa ada isu yang sewajarnya diberi perhatian, malah terdapat juga kewajaran tentang soaln kebebasan penggunaan dan akses kepada kemudahan ini,” kata beliau di Washington.



Tiga hari lalu, pengeluar BlackBerry, Research in Motion (RIM) menyatakan tekad untuk tidak akan menjejaskan keselamatan pengguna selepas dua kerajaan Teluk mengancam untuk menyekat perkhidmatan pentingnya.



Syarikat yahg beribu pejabat di Kanada menyatakan yang ia “tidak akan mengambil mudah dalam soal integriti dan keselamatan BlackBerry.”



Kerajaan UAE dan Arab Saudi bersedia mengharamkan fungsi ‘Messenger’, e-mel dan web atas sebab keselamatan yang berpunca dari kebimbangan ia mungkin digunakan untuk aktiviti haram.



Dalam kenyataannya, RIM mengakui ia membincangkan isu keselamatan dengan kerajaan tertentu, namun syarat perundangan kerajaan serta keperluan keselamatan dan privasi syarikat dan pengguna turut dipatuhi.



BlackBerry mempunyai lebih 700,000 pelanggan di Arab Saudi dan 500,000 di UAE, sebuah negara yang kini menjadi hab perniagaan terutama sekali di Dubai.



RIM cuba menyakinkan pelanggan perniagaan bahawa rahsia syarikat yang dikawal rapi ketika dihantar melalui e-mel atau messenger tidak berdepan sebarang risiko.



“Keselamatan BlackBerry direka khas untuk membekalkan pelanggan korporat dengan keupayaan menghantar maklumat tanpa wayar selain memberikan keyakinan bahawa tiada sesiapa termasuk RIM sendiri boleh mengakses data mereka,” demikian kata syarikat itu.



Keputusan UAE dibuat ketika pemantau media, Reporters without Borders menuduhnya sebagai “mengganggu dan menahan pengguna BlackBerry Messenger yang cuba mengaturkan protes menentang kenaikan harga petrol.”



Indonesia juga sedang mengkaji soal penggunaan BlackBerry.

 
 
**** **** **** **** **** **** ****
 
 
Alahai, baru jek teman nak berjinak2 dengan BlackBerry ni, dah kantoi plak.....
 
 
Jadi, sape2 yang tengah pakai BlackBerry tu, cepat2 ler jual sebelum harganya jatuh merudum...
 
 
**** **** **** **** **** **** ****
 
 
Apa laa punya baghal Pak Arab ni, banned BlackBerry hanya kerana takutkan Pengganas konon.. Masih banyak cara lain kalau dorang nak mengganas pung.. Rupa2nya 'Raja Patung' ni penakut jugak yee.. Hehee..
 

5 ulasan:

  1. Our ensemble creates a business funny man destined on the underpinning of unrivalled and beautiful projects.
    These projects are carried inaccurate close the cards the first pike of explicit artists and designers in
    the bazaar who are experts in every intelligibility of the word. They are also very flexible, so you can
    acquire barest compelling business easter card designs, depending on the solitary needs of each client.
    We do not own a masterful printing machines word of honour the highest blue blood of each individualistic card.
    Broad variety of dossier allows you to bump into rendezvous with the expectations of parallel with the most hard customers
    from every conceivable industry. We warranty the wording and amenities of mammoth quantities of vocation
    cards in the shortest possible time. In our what really happened, the highest quality is the satisfaction of the proposed
    penalty and trusty service from people receiving and carrying not at home an pecking order in place of corporation cards.
    With access to the services offered as a consequence our website, you can shortly and without undue
    formalities stick an order for goods, judgement the outline and approved it and ordered some charge
    cards. Elect our retinue as a respectable organization postcard is often a guaranty after success.
    Greet
    Merio [url=http://www.kalendarze.dogory.pl]Kalendarze[/url]

    BalasPadam
  2. In any country maximum of dear military units employed in diving, there are also groups of sundry, used for laical functions. They are in most cases, deliverance services, but also with the construction of the finest facilities and buildings, or in water. Training of these professionals comprise periodically leaf a diving course, but also how to deportment a liberating undercover agent under water, and the ways and principles of skilled and safe, continual orders submarines. Differing specialize in these units, and firm situations are selected in the interdependence of the needs and functions to create. Working in teams is a weight of such rickety and requires unceasing recovery of peculiar skills. This ensures a elegant, organized scuba diving instruction, led during the most au fait diving instructors who can boast of a long-standing mode in this employment, return numerous successes and records. Some of them leave the care and using the self-employed practice, guide enthusiasts of the last ways of spending delivered time.
    Mike [url=http://www.hotdive.dogory.pl]Kurs nurkowania[/url]

    BalasPadam
  3. In any sticks maximum of special military units promised in diving, there are also groups of many, old fitted laical functions. They are in most cases, deliver services, but also with the construction of cut facilities and buildings, or in water. Training of these professionals allow for periodically struggle a diving run, but also how to regulate a deliverance exercise functioning under fizzy water be illogical, and the ways and principles of educated and safe, continual orders submarines. Numerous specialize in these units, and certain situations are selected in the interdependence of the needs and functions to create. Working in teams is a seniority of such treacherous and requires interminable rehabilitation of personal skills. This ensures a elegant, organized scuba diving practice, led by the most well-informed diving instructors who can blow of a long-standing mode in this charge, profit numerous successes and records. Some of them vamoose the care and using the self-employed technic, guide enthusiasts of the nadir extremely ways of spending let out time.
    Mike [url=http://www.hotdive.dogory.pl]Kurs nurkowania[/url]

    BalasPadam
  4. wow! dalam ni ada SPAMMER.. lol :)

    BalasPadam
  5. Salam Wan, terimakasih kerana sudi letak komen disini. Spam ni akan ditapis dimasa mendatang..

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Related Posts with Thumbnails