Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Khamis, 5 November 2009

Berita Panas...!! Hina Dalam Gereja....

Dibawah ini adalah petikan artiktel dari laman selangor2u .... Selamat Membaca....



Video Youtube Budak Sekolah St Augustine,Betong Ajuk Orang Islam Sembahyang Jemaah Dalam Gereja




Memang menyirap tengok video ini. Ayat last budak ni memang tak tahan dengar “No More Muslim Muslim Is Ajaran Sesat”.

Disini saya sertakan keratan akhbar mengenai isu ini, saya tidak pasti keratan akhbar ini dipetik dari mana.



hina islam lagi



Menurut seorang ahli forum cari.com.my pula pelajar-pelajar ini ialah student rakannya di Sekolah Menengah St Augutine,Betong, Sarawak.

hmmm.. x sangka berita ni dah tersebar meluas.

Sebenarnya, bebudak ni students kawan aku kat smk st augustine, betong, sarawak. X silap anak pengetua sek tu pun terlibat sama. HELL!

Kalau ikutkan diorang nak senyapkan benda ni, tapi kes dah sampai ke bukit aman. So, padanla muka diorang tu hahaha…

I heard budak yang mengajuk2 azan tu sekarang ni tengah kat wad, kena sakit kejang otot/Crem [erkk how to spell?], sebab takut sangat….bebudak muslim nak bantai dah diorang ni.

tapi disebabkan ada diantara diorang ni anak pengetua, so diorang awal2 lagi dah dinyorokkan…



Ini sebenarnya pengajaran juga kepada umat Islam, kita tidak suka orang lain mengejek agama kita jadi jangan sesekali kita buat perkara yang sama dengan mengejek secara sengaja atau tidak agama lain.


Jadi, kalau dengar budak ni dah mati kena hentak paham-paham jela kenapa kan? Rasa ini isu sangat sensitif untuk dipermainkan. Jika dulu hanya isu gambar hina islam pun dah menjadi isu inikan pula dengan video sebegini.


Ini bukan kes pertama Islam dihina dinegara sendiri. Kenapa agaknya orang bukan islam terlalu berani seolah-olah isu ini bukan isu besar. Sampai bila kita orang islam akan dihina dan dipermain-mainkan di negara sendiri?



“Melayu (Islam) Tak Pernah Lupa”

2 ulasan:

  1. mungkin ini tanda2 akhir zaman
    ...nauzubillah

    BalasPadam
  2. Sebenarnya ia adalah tanda2 kemurkaan Allah SWT terhadap umat hari ini kerana kita masih lalai dalam memenuhi amalan agama dalam kehidupan seharian kita. Kebenaran dan kehebatan Islam tidak terserlah malahan hanya keganasan saja yang kelihatan dimata mereka. Prinsip dan gaya hidup umat islam hari ini ternyata lebih parah dari mereka yang belum islam. Maka bagaimana hendak kita mencerahkan suasana sebegini?

    Seharusnya kita hendaklah merasa 'kasihan' terhadap anak2 ini yang belum mengerti tentang agama. Alangkah baiknya sekiranya ada yang sudi menghampiri mereka dan berlemah lembut terhadap mereka serta menyuntik jiwa2 mereka agar setelah dewasa akan tertarik dengan keperibadian insan yang tunduk patuh pada Pemelihara mereka.... Wallahu a'lam..

    BalasPadam

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails