Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Khamis, 15 Oktober 2009

Nama, Pelaku, Tempat dan Hasilnya...



Assalamu Alaikum,


Dengan Nama Allah SWT...




Saudara2ku yang dikasihi,



Apa saja yang kita usahakan diatas mukabumi ini, adalah memiliki nama, pelaku, tempat dan hasilnya.



Jika namanya usaha pertanian. Pelakunya adalah petani. Tempatnya di sawah, ladang dan kebun. Hasilnya adalah beras dan kelapa.



Jika namanya usaha perindustrian. Pelakunya adalah pengarah, pengurus, dan buruh. Tempatnya di pejabat, gudang dan kilang. Hasilnya adalah barang2 industri.



Jika namanya usaha perdagangan. Pelakunya disebut saudagar, pedagang, jurujual atau ahli perniagaan. Tempatnya di kedai, warung, pasar tani, pasaraya atau department store. Hasilnya pelbagai barangan keperluan.



Jika namanya usaha pendidikan. Pelakunya adalah guru, pensyarah atau ustaz. Tempatnya di sekolah, universiti dan madrasah. Hasilnya adalah orang2 terpelajar seperti pelajar, sarjana, doktor, professor dan alim ulama.



Adapun usaha para nabi dan rasul namanya dakwah. Pelakunya disebut da'i. Tempat tugasannya adalah di hati2 manusia. Hasilnya adalah hidayah atau petunjuk dari Allah SWT yang dengannya kita akan selamat di dunia wal akhirah.



Maha Suci Allah SWT!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails