Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Sabtu, 10 Oktober 2009

Asas Ilmu..



Assalamu Alaikum,

Dengan Nama Allah SWT..

Saudara2ku yang dirahmati,


Tahukah kamu suatu ilmu yang lebih afdhal daripada jihad fisabilillah? Barangsiapa yang keluar dari rumahnya untuk menuntutnya, maka dia akan dinaungi oleh malaikat2 dengan sayapnya, didoakan oleh burung2 di udara, binatang2 buas di hutan, ikan2 di laut dan diberi ganjaran oleh Allah SWT pahala 70 orang shiddiq?



Ilmu itu adalah ilmu mengenal Allah SWT, Pemelihara kita.



Ingatlah, pembelajaran yang asas adalah mengikuti contoh yang telah Rasulullah saaw dan sahabat2-nya telah tunjukkan kepada kita. Tulisan2, buku2, bangunan2 madrasah dan bahasa2 elektronik adalah cara yang terkemudian. Sebegitu lazimnya kita mempergunakan cara2 yang terkemudian itu rupa membuatkan kita lupa akan asasnya ilmu dan menyangka bahawa menuntut ilmu tidak dapat kita lakukan kecuali dengan cara  yang melibatkan tulisan, buku2 atau tempat belajar yang khusus.



Sebenarnya tidak demikian.





Ilmu yang paling bermanafaat bagi kehidupan kita adalah apa2 yang dapat menghantarkan kita menjadi hamba Allah yang takut sekaligus menaruh sepenuh harapan kepada-Nya saja. Dan cara paling asas untuk mendapatkan ilmu itu adalah dengan cara mendakwahkan LA ILAHA ILLALLAH kepada seluruh manusia.



Siapa saja yang berbuat demikian, maka Allah SWT sendiri yang akan membimbingnya. Dan siapa saja yang melakukannya dengan ikhlas dan istikhlas, maka Allah SWT akan membukakan baginya kefahaman2 selanjutnya, persis sebagaimana kita mendapatkan pencerahan setiap kali membuka bab2 baru pada kajian di sekolah.



Maha Suci Allah SWT!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails