Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Jumaat, 26 Jun 2009

Bergerak untuk Berkerja Keseluruh Dunia...



Salam Alaikum,








Dengan Nama Allah SWT...











Saudara2ku yang dikasihi,





Tidak berapa lama lagi maka akan tibalah harinya buat umat islam berkumpul hanya atas satu maksud yang besar yakni hendak menegakkan Kalimah Allah ke seluruh muka bumi ini.. Maksud ini hanya akan dapat dicapai apabila jemaah2 dapat dikeluarkan dan bergerak ke setiap pelusuk dunia ini.. Begitulah yang kita semua harap2kan..





Ijtimak ini bukanlah semata2 hendak menghimpunkan manusia sebanyak2nya di tempat perhimpunan itu. Tujuan sebenarnya adalah hendak mengeluarkan sebanyak-banyak jemaah untuk dihantar keseluruh negara2 yang wujud di dunia ini. Untuk merealisasikan perkara ini maka beberapa persiapan sebelum perhimpunan ini hendaklah disempurnakan.





1. Setiap orang islam perlu menyempurnakan agama dalam kehidupannya. Hari ini tatacara kehidupan islam hanya tinggal dalam buku saja. Marilah kita mulakan dari dalam diri kita sendiri, menyebarkannya ke seisi rumah kita, ke rakan2 yang kita sering bergurau senda, untuk mengamalkan sunnah kehidupan Rasulullah saaw..





2. Hidupkan masjid dengan 5 amalan yakni mesyuarat harian, ta'alim, dakwah khusus, ziarah umum dan jemaah 3 hari sempurna. Kunjungilah setiap rumah untuk menyampaikan kepada setiap lelaki agar semua mereka bersedia untuk memberikan harta, masa dan diri mereka ke jalan Allah SWT.. Membicarakan kepada setiap lelaki disetiap rumah untuk mereka bersedia menghidupkan amalan agama yang sempurna didalam keluarga mereka..





3. Kunjungan khas ke rakan2 seusaha, buat mereka yang sedia aktif supaya dapat menambahkan pengorbanan dijalan Allah SWT. Membangkitkan kembali semangat mereka yang kurang aktif agar kembali aktif semula. Dan mengajak orang2 yang belum pernah terlibat untuk berkerja bersama dalam menghidupkan 5 amalan masjid ini..





4. Seterusnya kita bergerak ke masjid atau surau di kariah persekitaran tempat kita. Membantu mereka untuk menghidupkan 5 amalan masjid. Bukan setakat itu saja, rombongan jemaah juga boleh dihantar kekawasan perumahan yang masih tidak ada surau atau tempat beribadah, untuk menyampaikan kepada mereka perkara penting ini, yakni menyempurnakan amalan agama dalam kehidupan seharian umat islam ini dan mengajak mereka bersama2 dalam menegakkan kalimah Allah SWT diseluruh pelusuk muka bumi ini..








Saudara2ku sekelian,








Dakwah bukanlah tugas bersendirian semata, ianya akan jadi lebih kuat dan mantap apabila dikerjakan secara berjemaah. Dan ianya bertambah2 kukuh apabila digerakkan dengan pengorbanan harta, masa dan jiwa. Jika umat Islam semuanya bergerak menjalankan kerja dakwah ini, maka wujudlah KESEMPURNAAN agama dalam kehidupan seluruh masyarakat islam di seluruh dunia. Jika tidak, umat islam akan terus dibayangi kelemahan dan panjang angan2, masa akan jadi sia2, harta jadi alat kemaksiatan, pemerintah akan terus menzalimi..





Seorang pendakwah yang berkerja bersama jemaah, kuatlah jiwanya, tidak mudah luntur dek suasana yang penuh kelalaian, hasutan kejahatan dan ancaman musuh. Seorang sahabat Nabi pernah dirayu agar meninggalkan agama Islam dengan mendapat tawaran sebuah kerajaan, pernah diancam bunuh, pernah diseksa dan dihina, namun kekuatan jiwa agama mereka tetap teguh. Inilah hasil kerja dakwah mereka bersama-sama Rasulullah saaw..





Allah SWT telah berfirman; “Siapa yang lebih baik perkataanya (yang lebih baik agamanya) dari orang yang menyeru kepada Allah SWT dan beramal soleh”. Disini diterangkan bahawa agama terbaik hanya terwujud dengan menyatukan dakwah dan ibadah. Ayat diatas sebenarnya bukanlah sekadar suatu pertanyaan, tetapi ianya merupakan suatu penjelasan atau penegasan bahawa dakwah itu adalah satu-satunya jalan untuk mendapatkan agama yang terbaik.





Seorang yang berdakwah itu telah membuatkan dirinya bangkit keghairahan untuk berusaha dengan kesungguhan hatinya buat menyempurnakan amalan agama dalam dirinya sendiri. Dakwah itu menjadi wajib untuk menyelamatkan iman dalam diri sendiri, maka hukumnya adalah fardu Ain. Maka bermujahadah dalam dakwah adalah untuk manfaat diri sendiri (waman jaahada fainnamaa yujaahidu linafsih).








Seorang yang dalam kehidupannya menjadikan Dakwah sebagai kerjanya yang paling utama, hatinya akan sentiasa berpaut pada Allah SWT. Maka dalam apa2 jua kesusahan sentiasa akan mendapat pertolongan langsung dari Allah SWT. Kita semua juga boleh mendapatkannya dengan cara;





1. Berzikirlah sebanyak2nya. Berdakwahlah sebanyak2nya. Ajak rakan2 seusaha untuk buat halkah iman setiap hari..





2. Banyakkan bercerita kisah Para Nabi dan Para Sahabat kepada sesiapa saja yang ditemui. Maka semangat juangmu akan meningkat.





3. Banyakkan bercerita tentang pertolongan langsung Allah SWT terhadap para pejuang agama Allah disepanjang zaman.





4. Banyakkan membaca Al Quran dan Hadis Rasulullah saaw.





dan banyak lagi yang boleh kita selidiki dan beramal dengannya.. Pertolongan Allah SWT akan datang dengan memperbanyakan Sabar dan Takwa. Sabar saja tanpa takwa tidak akan mendapat bantuan Allah SWT.








Sesungguhnya kebanyakan manusia melihat ahli dakwah ini hidupnya sengsara, namun ketahuilah bahawa mereka ini adalah orang2 yang sentiasa bersyukur kehadrat Allah SWT.. Jangan sekali-kali kamu menghina, mencerca mereka, sungguh pertolongan Allah sangat hampir kepada mereka...
Ijtimak Malaysia 2009 akan bermula pada 9,10,11 & 12 Julai 2009 bertempat di Kuarters KLIA, Nilai.
Ini adalah satu perhimpunan atas maksud menegakkan kalimah Allah SWT di atas mukabumi ini..
Semua Muslimin dijemput hadir.
Semoga dengan ijtimak ini, jemaah2 akan dapat dihantar keseluruh dunia..
Ameenn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails