Cari Blog Ini



Allah Telah Menjanjikan Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Mengerjakan Amal Sholeh Untuk Menjadikan Mereka Sebagai Khalifah Di Muka Bumi Ini Sebagaimana Ia Telah Menjadikan Orang-Orang Sebelum Mereka Sebagai Khalifah, Menyebarkan Bagi Mereka Agama Yang Telah DiredhoiNya Untuk Mereka Secara Merata Dan Menggantikan Ketakutan Mereka Dengan Rasa Keamanan (sehingga) Mereka Dapat Menyembah-Ku Dan Tidak MenyekutukanKu. Barangsiapa Engkar Setelah Itu, Merekalah Orang-Orang Yang Fasiq-An-Nur : 56


Wahai Orang-Orang Yang Beriman Barangsiapa Dari Kalian Berpaling (murtad) Dari Agamanya Maka Allah SWT Akan Memunculkan Sekelompok Kaum Yang Dia Cinta Mereka Dan Mereka Juga MencintaiNya -Al-Maidah :54


Ternyata Sekarang Ini Dunia Telah Dipenuhi Dengan Pemimpin Zalim Baik Dari Negara Kafir Mahupun Dalam Negara Muslim Sendiri...


Namun Masanya Sudah Hampir Tiba, Dunia Akan Diwarisi Oleh Hamba-Hamba Tuhan Yang Sholeh. Dia Akan Memenuhi Dunia Dengan Keadilan Setelah Dunia Ini Dipenuhi Dengan Kezaliman Para Pemimpin..




Penyelamat Umat Itu bakal Datang tidak lama lagi...!!!

PeNGiKuT NaN SeTia..

Ahad, 4 Disember 2011

Sholat diAkhir Zaman...

Assalamu Alaikum,




Kat sini ada sikit cerita la pasal kelebihan orang kita (umat akhir zaman) dalam menunaikan sedikit ibadah, tetapi diangkat tinggi oleh Allah SWT, Pemelihara kita yang Perkasa. Sama2 la kita amalkan dlm hidup seharian kita ni..... InsyaAllah....





Rasulullah saaw telah bersabda bermaksud: "setelah Allah SWT selesai menciptakan Jibrail as dengan bentuk yang begitu cantik, dan Allah SWT menciptakannya pula baginya 600 sayap yang panjang setiap satu sayap itu antara timur dan barat."


Setelah itu jibrail as memandang dirinya sendiri dan berkata : "Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yg lebih bagus daripadaku?"


Lalu Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Tidak!". Kemudian Jibrail as berdiri serta SHOLAT DUA RAKAAT kerana syukur kepada Allah SWT dan tiap² rakaat lamanya 20,000 tahun. (Wow!)


Setelah selesai Jibrail as itu sholat, maka Allah SWT pun berfirman yang bermaksud: "Wahai Jibrail , kamu telah menyembah Aku dengan ibadah yang bersungguh² dan tidak ada seorangpun yang menyembah kepadaKu seperti ibadah kamu, akan tetapi di AKHIR ZAMAN nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling Aku cintai , namanya 'Muhammad'. Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa; Sekiranya mereka itu mengerjakan sholat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja tapi dalam keadaan lupa serta serba kurang , fikiran mereka melayang bermacam² dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaanKu dan ketinggianKu , sesungguhnya sholat mereka itu Aku lebih sukai dari solatmu itu. kerana mereka mengerjakan sholat atas perintahKu , sedangkan kamu mengerjakan sholat bukan atas perintahKu".


Kemudian Jibrail berkata: "Ya tuhanku , apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadah mereka?"


Lalu Allah SWT berfirman yangg bermaksud: "Ya Jibrail , akan Aku memberikan syurga Ma'waa sebagai tempat tinggal"


Kemudian Jibrail as mendapat izin dari Allah SWT maka pergilah Jibrail as dengan mengembangkan sayap dan terbang , setiap kali dia menerbangkan dua sayapnya, dia boleh menempuh jarak perjalanan 3,000 tahun terbanglah malaikat Jibrail as selama 300 tahun sehingga ia merasa letih dan lemah dan akhirnya dia turun singgah berteduh di bawah bayangan sebuah pohon dan dia sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata dlm sujud : "Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh jarak perjalanan setengahnya ,atau sepertiganya, atau seperempatnya?"


Kemudian Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Wahai Jibrail, kalau kamu dapat terbang selama 3,000 tahun dan meskipun Aku memberikan kekuatan kepadamu serta kekuatan yang engkau miliki, lalu kamu terbang seperti yang telah kamu lakukan , nescaya kamu tidak akan sampai kepada SEPERSEPULUH dari beberapa perpuluhan yang telah diberikan kepada umat Muhammad terhadap imbalan SHOLAT DUA RAKAAT yang mereka kerjakan".




Nah! Saudara2ku sekelian yang sangat dihormati, bayangkanlah betapa hebatnya anugerah Allah SWT untuk umat akhir zaman ni.. Masihkah lagi kita hendak mempersia2kannya?? Alangkah ruginya mereka yang lalai dalam mengerjakannya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saudara2ku yang dihormati dan semua yang mengunjungi blog ini, terimakasih saya ucapkan kerana telah sudi meluangkan masa di sini, semoga kehadiran kalian berakhir dengan manafaat. Walau bagaimanapun, saya tetap insan yang lemah, segala kesilapan saya silalah ditegur, dikritik dan dinasihati ..

Ikutiku di Twitter

Ikut Melalui Email

Related Posts with Thumbnails